פיברומיאלגיה                                        צור קשר
                                      052-2709300
דר' ורדה קורלשטיין

פיברומיאלגיה תפריט
  
  שיטת  FIBROGYM
  שאלות נפוצות
  סרטונים
  הרצאות וסדנאות

חדשות האתר פיברומיאלגיה ופעילות גופנית

פיברומיאלגיה - הפחתת כאבי כפות הידיים/ד"ר ורדה ציזר קורלשטיין

אתם סובלים מכאבי הפיברומיאלגיה ? ויחד עם כאבי הפיברומיאלגיה אתם סובלים מכאבים בשורש כף היד, תחושת עקצוצים, ונימולים?
ייתכן ואתם סובלים מתסמין הקשור לעיתים קרובות  עם פיברומיאלגיה ועשוי לנבוע מתסמין הנקרא תסמונת התעלה הקרפלית. בנוסף, הכאבים עשויים לנבוע מדלקות פרקים, אוסטיאורטריטיס, דלקות גידים ומחלות ניווניות אחרות, עומס יתר על הידיים ושימוש כבד במחשב.
כאבים אלו  גורמים למגבלה וקשיים בתפקוד היום יומי, בביצוע מטלות כגון: חיתוך סלט, אחיזת כוס, בכתיבה בגלל נוקשות באצבעות הידיים, כאבים בכפות הידיים ויכולים לנבוע מעומס יתר הנגרם משימוש מוגבר וממושך בכפות הידיים.
כתוצאה מהכאבים הגורמים למגבלה יום יומית, הנטייה הטבעית היא פחות ופחות להשתמש בכפות הידיים בשל הכאבים, דבר הגורם להחמרה ולמגבלה בטווחי התנועה, שבהמשך ללא תנועה עשוי להפוך למוגבלות קשה יותר.
בסופו של מאמר זה מופיע סירטון אשר יסייע לכם ללמוד כיצד להפחית את הכאבים בכפות ידייכם.

מגבלה בטווחי התנועה של כפות הידיים

שיפור טווח התנועה של המפרק יוביל להפחתת הכאב ולהקלה יחסית מהירה . הפחתה בכאבי כפות הידיים תוביל גם להפחתת עומס באמות, במרפקים, בכתפיים ובגב. זה כמו "מגדל קוביות" היות והמפרקים שלנו בנויים בצורה המחלקת את העומס ביניהם. מפרק כואב, פצוע או שטווח התנועה שלו מוגבל ולקוי, יגרום נזק וכאב עם הזמן, למפרקים שלידו או למפרקים שמעליו.
חשוב לדעת, כי ניתן להפחית כאב פרקי הידיים וכפות הידיים ע"י תרגול נכון  ומודע של טווחי התנועה. פתרונות הקסם המהירים של זריקות, תרופות וניתוחים, לרוב אינם עוזרים ולעיתים קרובות גורמים ליותר נזק מאשר תועלת - ואפשר גם אחרת!

לאחרונה, הגיעה אלי לקליניקה חולת פיברומיאלגיה ודלקת פרקים בשנות החמישים לחייה,  אשר ניסתה כל טיפול שמוכר לפיברומיאלגיה הכולל תרופות, תא לחץ ואף ניתוח בשווייץ . החולה סבלה מכאבים בלתי פוסקים בשכמה ובכפות הידיים ולדבריה כל פעילות הכי פשוטה עם כפות הידיים כגון: עבודה עם העכבר במחשב, כתיבה, גיהוץ , הדחת  כלים,  כתיבה חיתוך סלט וכו' גרמו לה לכאבים עזים. בתום האבחון, המטופלת קיבלה הדרכה וכדור לתרגול כ"עזרה ראשונה". לדברי המטופלת, לאחר שהחלה לבצע את התרגול עם הכדור, לא האמינה להקלה הכמעט מידית שחוותה לאחר סבל של שנים .יותר מכך טענה באוזניי, שכאשר החלה להרגיש שוב בעומס בשכמה ובידיה חזרה על התרגול ומיד חשה שוב בהקלה. זאת  דוגמה לדרך אחרת בה ניתן לטפל בכאבי כפות ידיים. ישנה חשיבות מרכזית להתאמת התרגילים לאופי הכאבים בכפות הידיים


הצעד הראשון להפחתת הכאבים בכפות הידיים

התרגילים הבאים נועדו להפחתת כאבים ושיפור טווחי התנועה והמוטוריקה העדינה של כפות ידייך

התרגילים בסיסיים ופשוטים לביצוע
במידה ומתעורר כאב חד יש להפסיק את התרגול ולהתייעץ עם איש מקצוע להתאמת תרגילים לכאב         הספציפי שלך
מומלץ לצפות בסרטון פעם אחת לפחות לפני הביצוע
בהתחלה יש לבצע רק חמש חזרות בכל תרגול על בסיס יום יומי(ניתן לבצע פעמיים ביום)ועם הזמן           לעלות במספר חזרות.
התרגול יכול להתבצע בישיבה ואפילו בשכיבה במיטה
לסיום עסו את כפות ידייכם בעדינות אפשרי עם קרם ידיים

רוצים לדעת עוד? 

קיראו את המאמר:

"פיברומיאלגיה הטיפול המוכח להקלה בכאבים" לקריאה 

קיראו את המאמר:

"מי יכול להתאים פעילות גופנית לפיברומיאלגיה" לקריאה
לסיום אני מזמינה אתכם לדף העסקי שלי בפייסבוק  בו אני משתפת את חבריי הדף בהמון ידע בעל ערך שאין לי ספק שיכול לעזור ולהקל עליכם.
 
פיברומיאלגיה עם ד"ר ורדה ציזר קורלשטיין בהעיקר הבריאות
 
שיתוף אתר פיברומיאלגיה

 
שתף חברייך באתר פיברומיאלגיה ופעילות גופנית שתף את חברייך
FacebookTwitter


לפני התחלת  כל פעילות גופנית  יש להתייעץ ברופא. אין המובא באתר זה  מהווה תחליף לייעוץ רפואי  או מקצועי אחר
כל הזכוית שמורת לד"ר ורדה ציזר קורלשטיין  2709300 - 052  varda@fibrogym.co.il
 
לייבסיטי - בניית אתרים